Thursday 5 November 2015

Perkongsian Ilmu dengan Pelajar-Pelajar MTI

Alhamdulillah saya berkesempatan berkongsi ilmu penerbitan buku dan penulisan dengan pelajar-pelajar Maahad Attarbiah Al Islamiah Changkat Jering sekaligus mengisi masa lapang mereka sesudah peperiksaan PT3.

Saya mengambil peluang ini untuk memperkenalkan dunia penerbitan buku dan dunia penulisan kepada mereka. Saya tahu, pada ketika umur mereka tentunya mereka masih kurang arif tentang dunia perbukuan. Oleh itu adalah menjadi matlamat saya untuk memperkenalkan kepada mereka tentang dunia ini terutama berkaitan tentang kerjaya sebagai seorang editor dan juga sebagai seorang penulis. 

Perkongsian ilmu ini, bagi saya sangat berjaya kerana saya lihat mereka begitu tertarik untuk mengetahui lebih lanjut. Malah, terdapat juga sokongan daripada beberapa orang guru yang turut hadir dan bertanyakan soalan.





Ceramah penulisan dan perbukuan ini merupakan kali pertama yang saya lakukan. Gugup juga pada awalnya. Namun, lama-kelamaan rasa gelisah dan gundah itu hilang.

Seronok rasanya dapat berkongsi perkara yang kita tahu dan dapat menyebarkan ilmu.

No comments:

Post a Comment